Korona-aika on ollut monelle haastavaa aikaa ja etenkin monelle yritykselle kulunut lopputalvi ja kevät on tuonut eteen haasteita, joiden selvittämisessä on riittänyt mietittävää.
K-market Paprikassa kauppias Raimo Holappa on kokenut toisenlaisia haasteita, kun yhtä äkkiä kaupankäynti piti muuttaa asiakkaiden kaupassa palvelemisesta kotikuljetuksiin ja vieläpä isossa mittakaavassa. Miten kevättalvesta sitten on selvitty ja miten se muutti kaupankäyntiä?
- Kyllä ne ensimmäiset viikot olivat tosi kiireisiä ja haastavia, kun piti aika nopeasti kehitellä uusia toimintamalleja siihen, miten saadaan mahdollisimman hyvin palveltua etäasiakkaat ja toimitettua heille tavarat turvallisesti, Raimo Holappa sanoo.
Holappa lupaa, että nyt käytössä oleva palvelumalli tulee pelaamaan alkaneena kesänäkin. Kukaan ei vielä tiedä, millainen kesästä tulee, ja siinä on omat haasteensa.
- Me toivomme, että kaikki osa-aikapuolankalaiset pääsevät mökeilleen ja ihmiset muutoinkin lomalle, se on tärkeää.
- Me olemme valmistautuneet siihen, että jos mökkiläiset haluavat olla mökeillään, niin ainakin ruokahuollon suhteen olemme valmiita toimittamaan heille tavarat siten, että otamme tilaukset vastaan ja keräämme tavarat. Mökkiläisten ei tarvitse kuin käydä noutamassa ne sovitusti joko kassalta tai lastauslaiturilta, miten vaan sovitaan, ihan samoin kuin peruspuolankalaiset asiakkaammekin.
Raimo Holappa kertoo, että K-ryhmässä verkkokauppa on ollut koronapandemian aikana todella isossa kasvussa. Verkkokaupan kehittäminen menee koko ajan eteenpäin. Hän uskoo, että verkkokauppaostamiseen on halukkuutta vakituisilla asiakkailla ja varmasti myös mökkiläisillä.
- Kyllä tämä kaupankäynti muuttuu. Kun tullaan Puolangalle, niin ostokset ovat valmiina odottamassa. Paljonhan tästä on puhuttu, mutta kyllä korona pisti muutokseen lisää vauhtia, Holappa sanoo.
Lue enemmän 3.6. Puolanka-lehdestä
Tuomo Seppänen
Comentarios