Terveyskeskukseen voi nyt ottaa yhteyttä chatilla


Palveluvastaava Katja Kemppainen ja terveydenhoitaja Jenni Kinnunen näkevät chattitoiminnon kätevänä tapana ottaa yhteyttä terveyskeskukseen.

Puolangan terveyskeskuksessa on otettu käyttöön chattipalvelu, jolla onkin päästy jo kuntalaisten asioista hoitamaan. Terveyskeskukseen voi ottaa yhteyttä chatilla tietyntyyppisiä asioissa terveyskeskuksen nettisivuilta löytyvän linkin kautta arkisin kello 10-15. 

Chatti on tarkoitettu lähinnä kiireettömän ajanvarauksen tyyppisiin asioihin. Chatilla voi saada kuitenkin nopeammin yhteyden. Chatilla voi uusia reseptin, tarkistaa jo varatun ajan tai laboratoriolähetteen, jättää soittopyynnön hoitajalle, varata ajan hoitajalle tai keskustella esimerkiksi Marevan-lääkkeen lääkeohjeistuksesta. Chatissa voidaan tehdä pientä hoidon arviointia ja ohjeistusta. Esimerkiksi virtsatieinfektioon tarvittavat lääkkeet voidaan joissakin tapauksissa hoitaa chatilla.

Chatti vaatii vahvan tunnistautumisen, joka tehdään joko verkkopankkitunnuksella tai mobiilivarmenteella. Alaikäisen lapsen asioita vanhemmat voivat hoitaa omalla tunnistautumisella. Muiden täysi-ikäisten asioita ei voi hoitaa. 

Chatin aloituksessa voi olla muutaman minuutin viive, koska chattia päivystävät hoitajat pitävät myös vastaanottoa. Kuitenkin chat on auki useammalla hoitajalla, joten kyse ei ole kuin maksimissaan kymmenestä minuutista. 

Lue enemmän 1. kesäkuuta ilmestyvästä Puolanka-lehdestä.


Laura Tolonen

171 katselukertaa

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki